Petrol ve sıvı kimyasal ürünler ( IMO II ) taşımak ve gemilere yakıt servis yapmak için, dünyanın herhangi bir yerinde seyir yapabilecek şekilde uluslararası ve BV kurallarına göre, dizayn edilmiş ve üretilmiş 2600 DWT'luk "Petrol ürünleri ve Kimyasal Tanker" dir. Tankerin dizaynında; işlevsellik, emniyet, ekonomiklik, çevrecilik, bakım tutum kolaylığı, ve ergonominin optimum noktası hedeflenmiştir.
- Hem petrol ürünleri hem de 500'den fazla sayıda kimyasal ürünü taşıyabilmesi ve aynı zamanda bunker gemisi olarak da kullanılabilmesi ile işlevsel,
- Düşük yakıt sarfiyatı, düşük eksoz emisyonları, kargo ve yakıt tanklarının çift cidar olması gibi özellikleriyle çevreci,
- Benzerlerine göre kargo tank sayısının azlığı, gemi kıçı ve gemi ortasından tahliye ve yükleme imkanı, kargo ve makine otomasyonu ve köprü üstünden kontrolü, çift dümen, çift pervane/makine ve baş iticiyle elde edilen yüksek manevra kabiliyeti, köprü üstündeki merkez sevk ve idare pozisyonunda 310 derece yatay ve ilave tavan camları ile arttırılmış dikey görüş açısına sahip köprü üstü ile ergonomik,
- Ana makine ve jeneratörlerin gemi bünyesinden dışarıya alınmasına imkan sağlayan uygun dizayn ve ekipmanlar için ayrılmış yeterli servis alanları ile bakım tutum kolaylığına sahip,
- Yedeklenmiş sevk ve manevra sistemi ile emniyetli, bir gemidir.
Geminin temel detay ve üretim dizaynı safhalarında, gemi mühendisliği hesaplamaları, ileri mühendislik uygulamaları, çizimler ve üretim bilgileri için teknolojinin son ürünleri kullanılmıştır. Geminin yapısal mukavemet hesapları Sonlu Elemanlar Yöntemi (SEY) ile yapılmış ve optimize edilmiştir. Form dizaynı ve optimizasyonu Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği (HAD) araçları ile gerçekleştirilmiştir. Üretim için, tekne ve donatım olarak geminin bilgisayarda 3B modeli oluşturulmuş olup üretim bilgi ve belgeleri bu modelden türetilmiştir.
Gemi; kıç pik perdesi, makine dairesi perdesi, balast pompa dairesi perdesi, 4 adet kargo tank perdesi, baş itici odası perdesi ve baş çatışma perdesi olmak üzere 9 adet enine su geçmez perdeye sahiptir. 1-4 nolu kargo tanklarını merkezden ikiye bölen boyuna su geçmez perde mevcuttur. Kargo tank perdeleri ondüle tip olup kargo tanklarının iç taraflarına bakan yapısal eleman yoktur. Kargo bölgesi boyuna sistemde, kıç ve baş taraf ise enine sistemde inşa edilmiştir. Gemi, okyanus aşırı sefer yapmaya , 60 cm’e kadar buz kalınlığına sahip buzlu bölgelerde seyir yapmaya ve kargo tankları 1.54 t/m³ yoğunluğa kadar yükleri tam dolu veya kısmi dolu şekilde taşımaya uygun tasarlanmıştır. Gemide buz kuşağı hariç, A kalite gemi inşa çeliği kullanılmış olup, buz kuşağında ise AH36 kalite gemi inşa çeliği kullanılmıştır.
Gemide; petrol ürünleri ve IMI II kimyasal ürünler taşımak amaçlı, konstrüksiyon, teçhiz ve boya özellikleri açısından MARPOL ve IBC kurallarına göre dizayn edilmiş 8+1 adet tank vardır. Kargo tankları phenolic epoxy boya ile boyalıdır. Kargo devreleri ve kargo tankları içindeki bütün borular ve teçhizler paslanmaz çelik (316 L) den imal edilmiştir. Kargo devresi ana manifold istasyonundan 4+1 ayrı malı, kıç manifold istasyonundan 2 ayrı malı karıştırmadan aynı anda tahliye ve yükleme yapmaya uygun olarak tasarlanmıştır. Toplam tahliye kapasitesi 600 m³/h (110 mlc, 0.8 t/m³ ) tır. Kargo tankları buharlı ısıtma kangalları sistemine sahiptir. Her tank içinde iki kangal olarak düzenlenen ısıtma kangal sistemi ile yedekleme temin edilmiştir. Isıtma için, biri yedek olmak üzere iki adet buhar kazanı vardır. Her tankta 150 m³/h kapasiteli bir pompa, sabit yıkama makinesi, kapalı elektronik ve manual seviye ölçüm sistemi, - basınç ve sıcaklık ölçüm ve alarm sistemi ve seviye - alarm sistemi vardır. Yanıcı ve parlayıcı ürünleri taşıyabilmek, tahliye ve yükleme yapabilmek için aynı anda iki tank operasyonu için yeterli nitrojen sistemi vardır.
Geminin sevk sistemi, iki adet dört zamanlı dizel makine ve iki adet sabit hatveli pervaneden oluşmaktadır. Gemi AVM-DPS notasyonuna sahip olup, notasyon gereği, sevk sistemlerden birisinin arızalanması durumunda diğeri ile seyir yapabilecek şekilde dizayn edilmiştir. Makine dairesinde kimse olmadan geminin sevk ve idaresi yapılabilecek şekilde otomasyona sahip olan gemide ana makinelerin çalıştırma ve stop işlemleri de dahil tüm kontrolü köprü üstünden yapılabilmektedir. Makine dairesi, işletmenin ve bakım- tutum işlemlerinin ergonomik ve emniyetli yapılabilmesine imkân sağlayan gerekli servis alanlarını sağlayacak şekilde dizayn edilmiştir.
- Hız, yakıt tüketimi ve seyir sığası
Geminin dizayn hızı 12.0 knot olup bu hızdaki yakıt tüketimi 5.1 t/gündür. 12 knot hız için geminin seyir sığası 4500 deniz milidir. Tek makine ile seyir sürati 9 knot dır. - Stabilite
Gemi, SOLAS, MARPOL ve IBC kurallarına göre, hasarlı ve hasarsız stabilite kriterlerini yerine getirmektedir. MARPOL hasarlı stabilite kurallarına göre, bütün yoğunluklar için, hiç balast alınmadan kriterler sağlanmakta, IBC hasarlı stabilite kurallarına göre sadece 0.9 t/m³ yoğunluk için balast alma ihtiyacı olmaktadır. Dolayısıyla geminin CDWT ile DWT u aynıdır. - Manevra
Gemi dizayn hızında giderken dönme dairesi çapı 2*Lwl, durma mesafesi 4*Lwl dir.
Seyir halindeki manevra gereksinimlerini karşılamak için gemide iki adet yüksek kaldırma katsayısına sahip pervane izinde çalışan askı tip dümen yelpazesi mevcuttur. Bu iki yelpazeyi birbirinden bağımsız iki adet ram tipi dümen makinesi kontrol etmektedir. Dümen makineleri köprü üstünden senkronize olarak veya bağımsız olarak kontrol edilebilmektedirler. Limana yanaşma ayrılma veya bir gemiye yanaşma durumlarında ve düşük hızlarda manevra yeteneğinin artırmak içine geminin baş tarafına bir adet baş itici yerleştirilmiştir.
Geminin yaşam mahalli 2 tanesi ayrı yatak odalı olmak üzere toplam 10 adet özel tuvaletli kabin, ilk yardım odası, mutfak, yemek ve dinlenme salonu, kumanyalık, banyo, kirli giysi değişme odası ve 1 adet kilerden oluşmaktadır.
Yaşam mahalli merkezi iklimlendirme sistemi ile iklimlendirilmektedir.
Geminin elektrik sistemi,
- her biri 440 V, 60 Hz elektrik üreten 3 adet 265 kW ana jenerator ve 1 adet 99 kW acil durum jeneratörü,
- ana jeneratörlerin manual ve otomatik senkronizasyonunu yapabilen, otomatik yük paylaşımı, hazırda bekleme ve otomatik devreye girmeye imkan tanıyan ve kısmi hasara karşı kendini yedekleyecek şekilde dizayn edilmiş bir ana elektrik panosu,
- acil durum jeneratörü ile birlikte çalışan bir acil durum panosu,
- herbirinin yedeği bulunan 220 V, ana ve acil durum transformatörleri, ile 24 V DC sistemden oluşmaktadır.
Köprü üstü; sevk ve operasyonel verimliliği arttıracak şekilde, karmaşıklıktan uzak ve görevlerin güvenli yapılabilmesi amaçlanarak dizayn edilmiştir. Bu amaçla köprü üstünde gruplanmış görevlere yönelik sevk ve idare, kargo operasyonları ve makina dairesi operasyonları alanları oluşturulmuş günümüz teknolojisi ve otomasyon tekniklerinden azami ölçüde faydalanılmıştır.
Gemide; makina kontrol odası, kargo kontrol odası gibi kontrol odalarının tamamının otomasyon ve izleme teknolojileri kullanılarak köprü üstünde oluşturulması ile personel ihtiyacı azaltılmış bununla birlikte sevk ve işletmeye yönelik görevlerde hakimiyet ve güvenliğin arttırılması sağlanmıştır.